- Η μουσική συμβάλει σημαντικά ως ενίσχυση, εξισορρόπηση και παρέμβαση στην ενασχόληση με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Ιδιαίτερα ανταποκρίνεται στις ανάγκες για τις μαθησιακές δυσκολίες, για τη νοητική υστέρηση και τις συναισθηματικές διαταραχές.
- Η μουσική επιδρά στην ψυχή. Χρησιμοποιείται για χαλάρωση και επικοινωνία και για την αντιμετώπιση προβλημάτων επικοινωνίας και προσωπικότητας και περιπτώσεων με ψυχικές αστάθειες. Μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με αυτισμό στην ανάκληση σημαντικών πληροφοριών για μάθηση, όταν συνδέονται με απλές ηχητικές δομές.
- Τα περισσότερα παιδιά με νοητική καθυστέρηση και αυτισμό είναι πιο πιθανόν να παρακολουθούν ένα ακουστικό από ό,τι ένα οπτικό ερέθισμα ιδιαίτερα, όταν το ακουστικό ερέθισμα είναι μουσικό.
- Η μουσική ενισχύει την προσοχή των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε οργανωμένες δραστηριότητες και μειώνει την συναισθηματική φόρτιση που έχει να κάνει με το άγχος.