Blog/Ανακοινώσεις

Ομιλία Δ/ντή Γεράσιμου Μπαλτσαβιά στο Δημοτικό Θέατρο Κέφαλος (4/12/2021) στα πλαίσια διήμερου Εορτασμού Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρίες

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

ΕΕΕΕΚ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 2021-2022

Το σχολείο μας λειτουργεί από το 2008 στα Φαρακλάτα. Διαθέτει ευρύχωρες αίθουσες (Γλώσσας, Μαθηματικών), 3 εργαστήρια:  Τουριστικών Επαγγελμάτων, Χειροτεχνίας και Αυτόνομης Διαβίωσης. Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων για προβολή ταινιών, παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων, Μουσικής και  Εργαστήριο Πληροφορικής.  Ένα  Γυμναστήριο, 1 Fitness center, γήπεδο basket, volley, hand ball, 1 Θερμοκήπιο, ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την εξάσκηση στη τοξοβολία, mountain bikes. Οι εκπαιδευτικοί μας προσφέρουν εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη διδασκαλία μέσα από ολιγομελή τμήματα στις αίθουσες διδασκαλίας  και στα 3  εργαστήρια. Παρέχεται και καθημερινή υποστήριξη από το Ε.Ε.Π. και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Είναι άρτια εξοπλισμένο και οργανωμένο και προσφέρει σύγχρονη εκπαίδευση.  Συγκαταλέγεται ως ένα από τα καλύτερα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. στη Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει από Συντονιστές - Σύμβουλους  Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ τα τελευταία χρόνια.  

Αξίζει να περιηγηθείτε στο αξιόλογο site του σχολείου www.eeeek-argostoliou.gr για να  βρείτε αναλυτικά όλες τις πληροφορίες. 

Μακροχρόνια προβλήματα που απαιτούν άμεσες λύσεις είναι τα παρακάτω:

1.   Το  Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αργοστολίου μπορεί κατά  το προηγούμενο  σχολικό έτος 2020-2021 να είχε 4 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς  στο δυναμικό του,     θα συνεχίσει όμως να στηρίζεται η λειτουργία του στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, και τα επόμενα έτη και ιδιαίτερα σε ΕΕΠ και ΕΒΠ. Η στελέχωση με μόνιμο προσωπικό βοηθά αποτελεσματικότερα το εκπαιδευτικό έργο,  αφού υπάρχει συνέχεια και δεν χάνεται πολύτιμος χρόνος κατά την εκπαιδευτική διαδικασία για κάθε μαθητή χωριστά, είτε πρόκειται για  εξατομικευμένη είτε για διαφοροποιημένη διδασκαλία ή υποστήριξη.

2.   Τα Προγράμματα  συνεκπαίδευσης . Γενικά παρατηρείται δυσκολία πραγματοποίησης  προγραμμάτων συνεκπαίδευσης λόγω φόρτου εργασίας των σχολείων της Γενικής Παιδείας. Προτείνουμε  να γίνονται κάποιες κοινές δράσεις σε γιορτές,  σε κάποια projects, εθελοντικές πρωτοβουλίες σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος (καθαρισμός παραλιών, δενδροφυτεύσεις).

3.   Στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ.  Αργοστολίου όπως και στα υπόλοιπα της χώρας απαιτείται μεταξύ άλλων ένας ρεαλιστικός επανασχεδιασμός του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους,  από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.  Διότι  οδηγούνται σταδιακά σε μαρασμό λόγω των μειωμένων εγγραφών κάθε έτος. Από την άλλη  η προσπάθειες συνεκπαίδευσης - συμπερίληψης  μαζί  με τα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης,   είναι ανεπαρκή παρεμβάσεις διότι  δεν δίνουν λύσεις. Το βασικότερο πρόβλημα της συμπερίληψης εντοπίζεται στην αδυναμία της συντριπτικής πλειοψηφίας των  εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στην εκπαίδευση  μαθητών/τριών με αναπηρίες, αφενός λόγω  απουσίας εξειδίκευσης τους στην ΕΑΕ, έλλειψης χρόνου και αφετέρου λόγω  του μεγάλου αριθμού μαθητών στις τάξεις των σχολείων της Γενικής Παιδείας. Η διαφορετικότητα συνεπώς μπορεί να υπάρχει ήδη στα σχολεία, καθώς συνυπάρχουν παιδιά που διαφέρουν ως προς την εθνικότητα, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, αλλά περισσότερο δυσκολίες και περιθωριοποίηση συναντάται   στα παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές μαθησιακές ιδιαιτερότητες.  Αυτό έχει ως συνέπεια να  μεγεθύνονται περισσότερο τα κοινωνικά προβλήματα, δρομολογώντας «ανειδίκευτους απόφοιτους με αναπηρίες»  με αβέβαιη την επαγγελματική τους  αποκατάσταση. Με άλλα λόγια,  παράλληλα με  την κοινωνικοποίηση των μαθητών/τριών με αναπηρίες, κρίνεται αναγκαίο, ως βασικός στόχος να είναι  «η επαγγελματική τους εξειδίκευση». Απαιτείται συνεπώς ένα στρατηγικό σχέδιο (master plan) που θα αναβαθμίζει τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και κατά συνέπεια και τις ΣΜΕΑΕ, σε συνεργασία με το ΚΕΔΑΣΥ και το ΙΕΠ, που θα έχει τους παρακάτω άξονες:

 

1.   Σχεδιασμός νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων που θα παρέχουν περισσότερη εξειδίκευση και μετα-γυμνασιακή εκπαίδευση, ώστε να κατοχυρωθούν και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

2.   Εφαρμογή Προγραμμάτων Μαθητείας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ  για αποφοίτους Ε.Ε.Ε.ΕΚ. με σκοπό  την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας 2 -6 μηνών. Πρόκειται για σημαντικά Προγράμματα που βοηθούν να αποκτηθεί εμπειρία στον επαγγελματικό χώρο. Όπως είναι γνωστό, οι επιχειρήσεις  που θα υλοποιήσουν Προγράμματα Μαθητείας  δεν έχουν καμία απολύτως οικονομική ή και ασφαλιστική επιβάρυνση. Ούτε υποχρέωση ενημέρωσης στα λογιστικά βιβλία τους. Η μηνιαία υποτροφία στους μαθητευόμενους δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η μηνιαία εισφορά για τους μαθητευομένους προς το ΕΦΚΑ δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.   Δημιουργία κινήτρων φορο -  ελάφρυνσης ή και απαλλαγής φόρου  για κάποιο διάστημα,  για τις επιχειρήσεις που θα απασχολούν  ΑμεΑ.

4.   Δημιουργία ανά Δήμο Κέντρων ανάδειξης και αξιοποίησης των ταλέντων ΑμεΑ,  για να μην ακυρώνεται το πολύχρονο εκπαιδευτικό έργο που έχει επιτευχθεί.

5.   Δημιουργία   μόνιμων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) ανά Δήμο, για την απασχόληση  των αποφοίτων, που αδυνατούν να εργαστούν λόγω των σοβαρών ψυχοσωματικών αναπηριών τους.  

6.   Τοποθέτηση μόνιμου προσωπικού σε ΣΔΕΥ και ΕΔΕΑΥ στα ΚΕΔΑΣΥ,  για να εντοπίζονται εγκαίρως και αποτελεσματικότερα οι μαθητές/τριες ΑμεΑ, που χρειάζονται στήριξη στα σχολεία της Γενικής Παιδείας και ενδεχομένως αλλαγή σχολείου για κάποιους μαθητές/τριες , από την Γενική Παιδεία σε ΣΜΕΑΕ.

7.   Υποχρεωτική εφαρμογή των Γνωματεύσεων του ΚΕΔΑΣΥ,  για τα σχολεία που έχουν οριστεί να εγγραφούν οι μαθητές/τριες ώστε να μην ακυρώνεται και ο θεσμικός τους ρόλος.  Διότι παρατηρείται το φαινόμενο κάθε έτος μαθητές/τριες που έχουν Γνωμάτευση για το ΕΕΕΕΚ, να μην εγγράφονται επειδή οι γονείς δεν το επιθυμούν. Με αποτέλεσμα να φοιτούν μαθητές/τριες σε σχολεία της Γενικής Παιδείας, που το γνωστικό επίπεδο τους του δεν ανταποκρίνεται για τα παραπάνω σχολεία, αλλά για τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Η ίδια κατάσταση συμβαίνει  ακόμη και μεταξύ ΣΜΕΑΕ,  όπου φοιτούν μαθητές/τριες που έπρεπε να είχαν εγγραφεί στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ., δημιουργώντας συνθήκες μη προσαρμογής και παρακολούθησης των μαθημάτων στα συγκεκριμένα σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει να δώσει ένα τέλος σε αυτή την ασύδοτη κατάσταση, ώστε  ο κάθε μαθητής/τρια να φοιτά εκεί που μπορεί να ανταποκριθεί το γνωστικό του επίπεδο, η λειτουργικότητα του,  ώστε να ενταχθεί αποτελεσματικότερα στο «κοινωνικό γίγνεσθαι». Αν δεν βρεθούν  άμεσα λύσεις για όλα τα  παραπάνω, η λειτουργία των  Ε.Ε.Ε.ΕΚ. απειλείται σοβαρά τα επόμενα χρόνια. Θα χαθεί οριστικά ο θεσμικός  ρόλος τους  στη κοινωνία που είχαν μέχρι σήμερα,  θα κλείνουν σταδιακά σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στην επαρχία, λόγω μειωμένων ή ανύπαρκτων  νέων εγγραφών  κάθε νέο σχολικό έτος.     



Ποιοι Ειμαστε

Το εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ε.Ε.Ε.ΕΚ. είναι ένα σχολείο Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του το σχολικό έτος 2008-2009 και στεγάζεται στο πρώην δημοτικό σχολείο Φαρακλάτων.

 

Επιμέλεια Ιστοσελίδας - Φωτογραφικό υλικό: Διονυσοπούλου Έφη
Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αργοστολίου

Επικοινωνια

  Στείλτε μας e-mail: mail [@] eeeek-argost.sch.gr

  +30 26710 84008

  +30 26710 84428

  Ωράριο (Δευ-Παρ): 08:15πμ-13:15μμ

   ΤΚ28100 Φαρακλάτα .::. Κεφαλονιά

 

Διευθυντής: Γεράσιμος Μπαλτσαβιάς